onsdag 27 april 2011

Mötesintensiv påskvecka för sjukhusdirektören



Hoppas alla haft en skön påsk och njutit av det goda vädret. För egen del var det välbehövlig ledighet efter ännu en intensiv vecka. Förra veckan inleddes med möten. I måndags hann jag med både ledningsgrupp och presediemöte, för att förbereda dagens styrelsemöte.

I tisdags träffade jag, tillsammans med kanslichefen Bo Andersson och personalchefen Ulla Fransson, Monica Lohm för controlling av administrativa enheten. Vi följde upp de tre första månaderna utifrån verksamheten, ekonomi och personal. På eftermiddagen träffade jag en journalist från tidningen ”Ny tid”, som är socialdemokraternas göteborgstidning. De gjorde en artikel om omjämlik hälsa, där jag intervjuades tillsammans med bland andra Göran Henriksson från Västra Götalandsregionens folkhälsokansli. På eftermiddagen träffade Bo Andersson och jag beställarna för det första mötet inför nästa års beställning. Vi drog upp tidslinjerna för det kommande arbetet.

I onsdags var det dags för ytterligare controllingmöte. Vi träffade både Cornelia Bergdahl för Gynekologimottagningen och Tore Eliasson med Smärtcentrum. På kvällen deltog Cornelia och jag på ett möte som Folkpartiet anordnade där vi presenterade Angereds Närsjukhus i allmänhet och Gynekologimottagningen i synnerhet. Kul att intresset för våra verksamheter är så stort.

Veckan avslutades tidigare än vanligt med påskfirande. Skärtorsdagen var för min del vigd åt föreberedelser, telefonsamtal, inläsning och annan administration. Skönt att hinna med allt sådant som är svårt att få tid till när det är många möten. Veckan avslutades med härligt väder och mycket tid hemma.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar