måndag 14 november 2011

Sjukhusdirektörens vecka: Hur är det att leda i en politiskt styrd organisation?




Hej,

Förra veckan började med interna möten och ett presidiemöte på måndag eftermiddag.

Tisdag till torsdag tillbringade jag i Sigtuna på den ledarskapsutbildning som jag påbörjade tidigare i höstas. Fokus denna gång var på hur det är att leda i en politiskt styrd organisation.

I fredags blev jag intervjuad av GP inför mitt deltagande i Kvalitetsmässan som går av stapeln vecka 46. Sedan hade jag och Börje Blomster, planeringsledare, en genomgång av ritningar på det nya sjukhuset tillsammans med Gunnemar Olsson som är projektledare från Västfastigheter inför bygglovsbeslutet i Göteborgs stad runt årsskiftet. Fredagen avslutades med att jag tillsammans med Lars-Olof Larsson som är överläkare på VUSC och Shirin Bartholdsson, hälsoutvecklare på Angereds Närsjukhus, hade möte med Arbetsförmedlingen om ett eventuellt samarbete när det gäller hälsoskola för nyanlända.


Hälsningar
Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar