tisdag 17 maj 2011

Både jobb och semester i veckan som gick

För min del var det en kort arbetsvecka förra veckan. På måndagen och tisdagen var det arbete som vanligt men på onsdagen åkte jag på weekendsemester till Rom!

Måndagen spenderade jag med det mobila KOL-teamet. Tillsammans med sjuksköterskan Mary Farrell gjorde jag hembesök hos en patient. Det var intressant och lärorikt att få följa med på ett hembesök. För patienten blir det lugnt och tryggt att vårdas i hemmet istället för på sjukhus. På eftermiddagen satt jag ner med vår utvecklingchef Ida Wernered och pratade om utvecklingen av Angereds Närsjukhus.

På tisdagen var det dags för stabsmöte och stygruppsmöte för Nya ANS (arbetet med den nya sjukhusbyggnanden). På styrgruppsmötet gick vi igenom och justerade systemhandlingen som börjar bli klar. Innan den blir klar ska den ritgranskas, upp till beslut i Angereds Närsjukhus styrelse och därefter upp till beslut i Hälso- och sjukvårdsnämnd 12 och Fastighetsnämnden. Därefter kan ett igångsättningsbeslut tas av Regionstyrelsen, enligt plan ska den till Regionstyrelsens sammanträde den 28 juni, ett efterlängtat beslut för vår del!

Sen var min arbetsvecka slut och det bar av till Rom!

Hälsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar