måndag 13 juni 2011

Min första vecka på nya jobbet!

Nu har jag jobbat en vecka på Angereds Närsjukhus i min nya tjänst som hälsoutvecklare. Sammanfattningsvis har jag redan hunnit med mycket och träffat många intressanta personer.

Ändå var veckan en dag kort, tack vare nationaldagsfirande. I tisdags träffade jag Malena Lau som arbetar som kvalitetsansvarig på Angereds Närsjukhus. Hon är också vår representant i Nätverket för hälsofrämjande sjukhus.

På onsdagens sommarfest fick jag träna på alla nya ansikten och namn igen, då vi hade sommarfest. Samtidigt fick vi ta del av intressant föreläsning om praktiskt folkhälsoarbete på Habo vårdcentral i Jönköpings län.

Senare i veckan fortsatte arbetet med att sätta sig in i Angereds Närsjukhus folkhälsoarbete. Först ut var tobaksområdet, ett område där vi kommer att ta ett samordningsansvar i Nordost. Bland annat hann jag med att träffa inspiratörerna från A Non Smoking Genereration, innan de gick på sommarlov och höra mer om hur Miljöförvaltningen och Göteborgs Stad arbetar inom området.

Första veckan till handlingarna, det här känns kul och spännande!

Hälsningar Shirin Bartholdsson, hälsoutvecklare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar