torsdag 3 juni 2010

Tips på föreläsare!

Igår hade vi kompetensutvecklingsdag varvat med sommarfest för hela personalstyrkan på Angereds Närsjukhus. Förutom trevligt mingel och dans lyssnade vi också på en mycket intressant föreläsare: Håkan Andersson.

Håkan Andersson är psykiatriker som både föreläser och driver egen mottagning i Västra Götalandsregionen. Ämnet för föreläsningen var lidande och människans oförmåga att anpassa sig till livets grundvillkor, något som framkallar lidande hos alla. Håkan berättade med värme och humor om vad människans lidande består av och hur vi kan hjälpa andra och oss själva för att minska plågorna under vår korta tid på jorden.

"– Jag kan inte göra allt som är roligt, men jag kan stryka allt som jag inte hinner med. Jag tror att jag var 45 år innan jag kom på den idén: Det går fortare att stryka. Huset måste målas den här sommaren – jaha, det stryker vi från listan. Det var en sådan härlig befrielse. " Citat från Håkan Andersson, se Lära för livets hemsida för att läsa lite mer om Håkans föreläsningar

Här är några bilder från gårdagen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar