torsdag 7 november 2013

Sjukhusdirektörens vecka: Stormen som kom av sig


Förra måndagen var det dags för ledningsgrupp som denna gång överskuggades helt av varningarna om den annalkande stormen, med broar som skulle stängas och barn som skulle hämtas tidigare på förskolor. Vi hade ju tur i Göteborg, så det blev inte någon storm här, men det kändes nästan som en antiklimax.

På tisdagen var det teamkonferens i Psykiatriteamet. Vi var också flera från sjukhuskansliet som fick vaccination mot säsongsinfluensan av Mary Farrell, sjuksköterska på VUSC.  På eftermiddagen deltog jag i en telefonintervju med en arrangör för Strategitorget, en mötesplats för chefer inom hälso- och sjukvården som genomförs varje höst. Intervjun handlade om framtida innehåll i denna mötesplats som jag hittills aldrig har deltagit i eftersom det alltid är mycket internt arbete i september. Det skulle dock vara intressant att delta nästa år.

Under onsdagen var jag med Psykiatriteamet och deltog också i APT på VUSC.

Torsdagen var en heldag med Assessment Center på Gullbergsvass. Assessment är ett verktyg för bedömning och utveckling av chefer, och jag är en av flera utbildade bedömare när det gäller rekrytering av verksamhetschefer i VGR.

Fredag bestod till största delen av kontorsarbete men jag hade också en genomgång av inkomna avvikelser inom Psykiatriteamet tillsammans med Inger Milsta Olsson som hanterar avvikelserapporteringen på ANS.
Hälsningar Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar